vwtyp1.com http://www.vwtyp1.com/forum/ |
|
Lurv's lilla projekttråd. http://www.vwtyp1.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=16874 |
Sida 6 av 11 |
Författare: | Lurv [ 14 jan 2010 12:54 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Författare: | Lurv [ 19 jan 2010 09:29 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
igår fick jag dit oljekylaren samt dess slangar, så nu är hela oljesystemet klart förutom upphängningen av oljefiltret som tar i karossen. Funderar på att snickra ihop en ny så den gamla är skapad utan att veta hur karossen skulle sitta. även så satte jag dit dom sista slangarna för soppasystemet mellan rören och motorn. |
Författare: | stickan [ 19 jan 2010 11:15 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Jag fick kapa ur i karossen för att få plats med filtret å fästet |
Författare: | DDS [ 19 jan 2010 17:10 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Författare: | Lurv [ 20 jan 2010 08:29 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Författare: | Per Ericson [ 20 jan 2010 11:48 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Det beror på kombinationen äldre platta/nyare kaross. VW har aldrig skrivit några instruktioner om äldre platta till nyare kaross men när man gör tvärtom finns det lite skrivet. Ska man t.ex. montera en splitlåda före 52 i ett nyare chassi står det att hålen ska flyttas 8 mm i höjdled. Även hyllorna i motorrummet har ändrats ett antal gånger. |
Författare: | Lurv [ 23 jan 2010 22:20 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Fick ett par timmar i garaget som gick åt till att meka ihop slangarna så nu är hela soppa och oljesystemet klart så när som på en slang från motorn till röret som leder till oljetryckmätaren. Jag tänkte lite kring oljefilterhållaren och hittade denna kille (http://jbevw.com/) som säljer en upphängningslösning. På det hela tycker jag det är en smart lösning... men jag löste utan den extra alu biten. ![]() |
Författare: | stickan [ 24 jan 2010 10:12 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Ja det blir nog bra. Tänk på att filtret blir rätt tungt så en liten svetsad triangel vore på sin plats så att du kan använda den 3:e fästskruven åxå. |
Författare: | stickan [ 01 feb 2010 11:05 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Här är en bild på glipan mellan motor å kaross med 57 kaross på 68 platta. Den är flera cm mindre än den du har å då har jag ändå 091-låda som är 2-3 cm längre än en IRS-låda till Typ1. |
Författare: | Lurv [ 01 feb 2010 16:14 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Efter rätt mycket mätande och funderande har jag kommit på att det måste vara så att med min vxl låda, noskon, platta och lite annat som är "one-off" gör att min låda sitter ca 5cm längre bak än normalt. men det är sånt man får ta helt enkelt. har inte testat den allra bakersta täckplåten men utöver den så ska det inte vara svårt att få det tätt även om det kräver några minuter med svetsen! Stickan är detta tecken på att du gör framsteg med din bil?!?!? |
Författare: | stickan [ 01 feb 2010 16:22 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Ja, jag har faktiskt gjort vissa framsteg. ![]() |
Författare: | Lurv [ 07 feb 2010 22:30 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Idag monterade jag mätarna (igen). för att få lite mer sleeper-look så monterade jag dom i handsfacket, Jag litar helt enkelt på mina varningslampor för vanlig körning och öppnar handsfacket så syns dom tydligt från förarplatsen. Utöver det pillade jag mer på elen, det tar sådan tid att få till allt. Har även köpt en renoverad generator med inbyggt laddrelä för att snygga upp det hela lite. ![]() ![]() |
Författare: | DDS [ 08 feb 2010 05:51 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Om du liter på lamporna vid vanlig körning när hade du tänkt att använda mätarna? Vid race och inspirerad körning kan jag garantera att du har annat att tänka på. ![]() |
Författare: | Lurv [ 08 feb 2010 08:20 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Författare: | Lurv [ 22 feb 2010 10:15 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Inget roligt alls att skriva om, igår fortsatte eldragingen, fixa till oljeledningarna... monterade sista bromsoket bak och började kontrollera bromssystemet. |
Författare: | Lurv [ 23 feb 2010 21:16 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Har en väldigt snäll fru... Köpt nya insug: ![]() |
Författare: | michaelth [ 23 feb 2010 22:24 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
har oxå en snäll fru... men när vi nu köpte en ny Miele diskmaskin för 8,5k (frun bara skulle ha den...suck.).. så tycket hon..inga motordelari denna... jag har en egen gammal diskmaskin i garaget nu... för motordelar..tyvärr funkar inte utspolnings pumpen... men öser man i några hinkar vatten..och lägger ner slangen i avloppet efter avslutad diskning så går det bra... |
Författare: | Lurv [ 28 feb 2010 20:45 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Idag var en ganska produktiv dag i garaget. Började med att jag fäste upp sprutboxen på en plåt tillsammans med dess reläer och säkringar. den ska kapas till så den blir lite mindre och senare få ett lock så dom är skyddade om man skulle vilja packa något där. ![]() Sedan tog jag mig an mitt nya spjäll. vilket behöver moddas lite då volvo som det är taget ifrån använder en stel led på slutet som fäster i en kulled mot spjället. jag har inte riktigt tänkt klart hur jag ska lösa detta, då det beror lite på hur högt upp spjället kommer sitta men har lite idéer hur man kan lösa detta. Jag bockade och svetsade på en plåtbit så man har lite mer utrymme att leka med. Lite mörk bild kanske... ![]() Sedan så började jag borra upp hål för spridarhylsorna, vilket var svårare än jag trodde det skulle vara pga borren jag använder inte riktigt gillade vinkeln som hylsorna ska sitta i. på bilderna är själva hylsorna inte kapade till rätt längd så de står i botten på insugsrören vilket leder till att de har en lite för lite vinkel mot vad jag hade tänkt samt de sitter inte helt paralellt på bilden. ![]() ![]() |
Författare: | Hebster52 [ 01 mar 2010 09:01 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
hehe.. Minsann snäll fru... ![]() Ser ju bra ut beträffande spridar rören. Skulle själv vinkla dom lite mer så dom sprutar rakt in mot ventil tallriken. |
Författare: | Sudden U-a [ 01 mar 2010 09:15 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Hade inte du en projekttråd om motorn också Lurv? Har sökt utan att hitta, men det kanske inte var på det här forumet? |
Författare: | Lurv [ 03 mar 2010 08:23 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Författare: | Lurv [ 06 mar 2010 21:32 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Idag var det insugsbygge på agendan! Började med att kapa till en 100x100mm bit som ska bli golvet i plenumet, borrade två överlappande 57mm hål som samt grovfasade in de två 90gradersböjarna som ska gå ut till sidorna. det finns en del portningsjobb att göra här när den är svetsad... drog även elen till generatorn, startmotorn, och sprutet. ![]() ![]() Delarna som ska bli insuget... ![]() |
Författare: | Lurv [ 12 mar 2010 08:12 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Lite mer insugnsbygge. mätte upp och kapade till de två raka sektionerna som sitter på 90graders krokarna. (behöver hitta en ny kamera min mobil är kass...) ![]() Svetsade även ihop hållare till spridarhylsorna så de sitter rätt när de ska svetsas. ![]() ![]() |
Författare: | Stefan F [ 13 mar 2010 18:12 ] | ||
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. | ||
Tänkte bara visa hur mina T4-insug blev med spridarfästena ditsvetsade. En fördel med dessa är att locket håller spridaren på plats + att öppningen kan vändas uppåt eller neråt, beroende på var man vill ha kablarna.
|
Författare: | Lurv [ 13 mar 2010 19:14 ] |
Inläggsrubrik: | Re: Lurv's lilla projekttråd. |
Sida 6 av 11 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |