Alltid varit nyfiken på en, aldrig tagit mig modet... Detta blir mitt första inlägg, hittade detta forumet idag.
Köpte en Porsche 944 turbo utan några som helst kunskaper i mekandets konstform, tittade på mååånga och köpte den i mina ögon bästa, men oj vad fel jag hade, efter massor av pengar spenderade och lärande kan jag nu den bilen och den används som sommarbil och trackdays... den har jag haft nu i 7 år...
Så denna gången köpte jag den första bubblan jag tittade på, ren kärlek, köptes helt med hjärtat och inte med huvudet...provkörde på en parkering och den ska besiktigas senast juli ut... Väldigt spännande
Jag kan absolut ingenting om dessa bilarna, men det är en hel del av charmen, att få lära sig något nytt, så jag kommer ställa enormt mycket frågor här... ha tålamod... =)
Det är en 1970, VW1300.
Nackdelar:Farbrorn född -39, som för övrigt var väldigt sympatisk och tillmötesgående, hatten av, har lackat bilen med pensel (hur tänkte han där

), på 10 meters håll ser den jättefin ut...
Kopplingen tar oroväckande högt upp...
Det är det enda negativa än sålänge...
Fördelar:1.Otroligt fräsch interiör, den var klädd med en i min smak väldigt opassande överdragsklädsel, och det skulle endast vara en liten slitskada på förarstolens överkant förmodligen från bältet, jag befarade givetvis det värsta, men oj vad fin den är inuti!
2. Bilen är helt orginal, inget sönderskruvat lik (förutom den fantastiska lacken då...).
3. Handlingar! Servicebok, instruktionsbok, kvitton, bilprovning, t o m en stämplad "silverbricka" finns med, verktyg mm...
4. 146oo mil (Styrkt av handlingar)
5. 7 ägare (bilen är 43 år...).
6. Startar och går jättebra (iaf runt parkeringen).
7. Min fru blev överlycklig

Hon hatar Porschen...
Ska försöka besiktiga den imorgon, återkommer!