Hmmmm, kan man få för många projekt??
Nåväl på Finska sidan finns ett Vw forum som heter Volkkaripalsta där hittade jag en annons om en Oval från -56 som importerats men säljaren inte riktigt hade tid eller orkade med så han ville bli av med den.
Bilen var tydligen väldigt svår att bli av med för annonsen låg väl ute säkert 6 månader och det var först på höstkanten när jag fick köpare på drag race-64 som Swedun blev intressant, killen som ville ha dragracern var kompis med ovalägaren och kunde för ett par tior ta bilen med sig till Åland när han skulle hämta sin bil och förstås kände man att det här ville man inte missa bilen såg riktigt skaplig ut på de foton man fått och det blev...Deal

Här är en bild på Swedun målad i en duvblå nyans, orginal ska vara L324 polarsilver:
Tyvärr så fick jag inte med vare sig fram skärmar bakskärmar motor eller fram och bakruta så det saknas en hel del grejer.. Hemma på Åland:
Bilen har i något skede blivit sandblästrad och sen grundad men någon sorts grundfärg..blymönja? Vet inte men hur som helst har den inte varit "tät" färgen och rost har kommit fram både under luckor inuti på golv så det var antingen att föra på blästring eller damma ner i garaget....Så det har slipats DUKTIGT mycket nu och måste i ärlighetens erkänna att roligare kan man faktiskt ha det....
Så här såg den tex ut i maskinutrymmet då det sluppit till att rosta:
Det var lika tråkigt som vanligt och börja med det tids ödande arbetet med att slipa och ta bort gammalt rostskydds färg men desto roligare att den var så fin i plåten.
Små "orginal" rostskador i inre hjulhusen på bägge sidor bak.
Gjorde enkla mallar i hårdkartong för att underlätta allt svetsarbete.
Plåtbitarna tillklippta efter kartongmallar.
Bitarna dit svetsade.

Bad Influence Oval Dragracer-54
Beetle-55 stratos silver
Oval-56 "Swedu a Finnish oval"
64 splitbus
Beetle-67
Beetle-67 Lotus white projektet
Jeans Beetle-74
Beachbuggy
baybus-71
Pritschtenwagen-78
If It Sounds Good,It Is Good!!