vwtyp1.com
Forum för alla luftkylda Volkswagen
Länkar / Kontakt Teknisk info
Aktuellt datum och tid: 20 mar 2019 08:26

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Diskutera campingen i kurvan på bugrun på facebook
InläggPostat: 24 okt 2013 08:57 

För er som saknar campingen i kurvan så har det startats en grupp på fejjan om detta.

Tror att för många av oss vart det inget bug run i år.. Det vart i stort sett en vanlig bilträff. Kurvan är en stor del av gemenskapen på bug run.
Det MÅSTE gå att få till en kompromiss som funkar på alla plan för de boende runt mantorp park och för oss som kommer som deltagare.

Någon som har ett förslag på hur man vill att campingen ska se ut nästa år?
Jag personligen ser gärna att partycampingen ligger kvar den där är nu, och att man anlägger en lugn camping i kurvan.
Det jag börjar misstänka, eller börjar och börjar, en vän nämde att man bodde i kurvan på gatebil helgen efter bugrun och
jag misstänker att det helt enkelt handlar om PENGAR.. Norrmännen betalar bättre.
Jag vill ha ett ärligt svar från bugruns arrangörer, varför man tillät camping i kurvan helgen efter bugrun.
Samt att försöka hitta en lösning till att kunna ha camping i kurvan igen 2014.
Jag har föreslår att man får fram en representant från några av de största "lägrena" på bugrun så som meanbugs, boxerville, vi från haninge osv osv.
Om ni vet andra större gäng som kan tänka sig att ta denna diskussionen vill jag gärna att någon skriver ner dom. Tack tack så länge!

https://www.facebook.com/groups/1419976 ... ion=stream

Inläggsrubrik: Re: Diskutera campingen i kurvan på bugrun på facebook
InläggPostat: 24 okt 2013 11:35 

Pratade nyss med Johan Grape.. Tydligen är störningsmomentet största anledningen till att man valt att ha kurvan stängd.
På min fråga om gatebil och varför man helt plötsligt fick ha kurvan öppen kunde han inte svara på för det är ett helt annat evenemang.
Så det ska jag ta upp med mantorp park, då det är deras bord.
Sen var det trängseln som var ett problem, att många helt enkelt inte fick plats. Ytan som det är idag är 40% större enligt Grape.
Jag svarade att det är ju inte där problemet ligger, ytan må vara större men den är utspridd på en massa nya framför allt MINDRE platser.
I kurvan vet vi vart vi har varandra, vi vet vart norrmännen håller till vart finnarna håller till, kurvar är en stor gemenskapspunkt som i år
inte ens existerade. Vi vart alla utspridda vilket var katastrof! Man ska enligt Grape tydliggöra till nästa år campingplatsernas utförande i
form av kartor på hemsidan samt eventuellt möjligheten till att i större grupper på förhand kunna boka upp platser för camping.
Hur det nu ska gå till får vi väl se.
Men jag ska nu ta och ringa mantorp park så får vi se vad dom har att säga.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme