vwtyp1.com
Forum för alla luftkylda Volkswagen
Länkar / Kontakt Teknisk info
Aktuellt datum och tid: 11 dec 2019 13:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Såld
InläggPostat: 19 jun 2014 22:32 

Eftersom dygnet tydligen inte har mer än 24 timmar och barn, fruntimmer och husrenovering har högre prio säljs denna klenod pga tidsbrist.

67:ans (one year only) modell med allt vad det innebär... sista klassiska modellen med liggande lysen, sista 6 voltarn. Dock första med det för tiden fantastiska två-krets bromssystem med främre skivbromsar, stannar på en billängd oavsett hastighet (nästan). Utrustad med prestandamotorn 1500 på 44 vilda kusar. Bilen är som synes svart, tyvärr för alla original-freaks är den egentligen av den trivsamma kolören "lotusvit" och således omlackad i sämre form av garagelack med rinningar och andra skavanker.

Kör som den är eller renovera och ha en klassiker! Besiktigad i slutet av april i år med "blankt" papper, dock en bra att veta på rost i golv (no shit sherlock). Rost finns med andra ord, dock inget som folk med svetskunskap kan råda bot på. Positivt med bilen är att den är välbevarad invändigt samt maskinellt fungerar mycket bra. Jag investerat i en helt ny stereo som tar både USB och SD-kort och allt möjligt nutidspåhitt. Stereon matas med en "nytt" 12 volts batteri under huven och spelar upp bitarna i en högtalarkoffert anno 1960 med två 6x9".
Gör en första intressekoll här på boxer där folk vet vad dom köper.... annars åker den ut på blocket där vilken idiot som helst är välkommen.

Jag jobbar skift och svarar helst inte i telefon de få timmar jag ämnar sova... men mail och sms besvaras dagligen. Mera bilder och info får den som är seriöst intresserad.
Fanns att beskåda "live" på bugrun för er som minns det.... annars är det Valbo för er som lever i nutid!

Ska det prompt bytas mot nåt är det mot arbetskraft i form av snickare/målare med f-skatt (alternativt jävligt billig svart) eller byggmaterial och/eller färg.... huset ska tydligen bli klart!

25 000 svenska pengar är det som gäller....

Senast redigerad av robert.blomkvist 29 mar 2015 20:16, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Re: 1500 67'a
InläggPostat: 24 aug 2014 17:24 

Hej Robert, Är bilen såld? Annars är jag är intresserad att köpa den. Hör av dig? Vet inte hur det här forumet fungerar. Ser du min mailadress annars är den holger.branby@gmail.com du kan också ringa 0707151982. Holger

Inläggsrubrik: Re: 1500 67'a
InläggPostat: 29 mar 2015 20:15 

SÅLD

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme