vwtyp1.com
Forum för alla luftkylda Volkswagen
Länkar / Kontakt Teknisk info
Aktuellt datum och tid: 18 aug 2019 22:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Säljes: 1302S -72, helt avstannat "projekt"
InläggPostat: 24 jun 2015 16:14 

176 som tittat men inte en enda som har intresse eller förslag på vad jag ska göra med den? Lite besviken. :p

För många år sen köpte jag en ganska rostig 1302S med avsikten att göra i ordning den och faktiskt använda den då och då. Det har inte blivit något av med det över huvud taget av flera anledningar, och det är ju synd att den bara står och samlar damm. Jag har nog kommit på att jag själv inte kommer få ordning på den.
För tillfället är allting avplockat och urplockat då jag fick underredet svetsat och började slipa utsidan för att lacka om den. Jag vet inte om svetsningen är bra gjord då jag inte har kommit i närheten av att besikta den. Alla delar finns och är vad jag vet orginal. Lacken är vit, men jag kan inte garantera att det är orginalnyansen. Har hittat några ställen där lacken runnit efter målning.
Innan jag köpte den hade det varit inbrott i den och någon hade ryckt bort en del saker under ratten för att tjuvkoppla. Det är numera utbytt men bara ganska hafsigt ditsatt och om man kopplar in sladden är signalhornet konstant på.
Motorn skulle förmodligen behöva en översyn, men den startade fint förra året. Kommer åka ut till den och provstarta i dagarna.
Det finns en liten läcka i en slang precis under bensintanken. Kan vara så enkelt att en slangklämma inte är ordentligt åtskruvad men bör inte vara någon stor sak att byta hela slangen.
Efter att den stod alldeles för länge har kopplingen rostat fast. En mekaniker har sagt att det bör gå att helt enkelt dra loss det. Jag kanske provar det innan jag säljer bilen.
Den har stått i en lada eller ett garage hela tiden jag haft den.

Jag förstår ju att jag inte får tillbaka vad jag gav eller vad jag lagt ut på den, men vad skulle ni ge för en sån här bil? Vill någon lägga ett bud eller behöver ni mer information?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme