ja det går att göra MYCKET åt väghållningen på en folkvagn....särskillt om det är en 1302 eller 1303 man tänker bygga på.
Själv är jag i den sitsen just nu. Bygger på en 1303s från 1973 och har följande planer / gjort följande med bilen.
Fram:
Bärarmar från 75:a , nya spindelleder/spindlar, bussningar i delrin, krängningshämmare från 75:a
Fjäderben ställbara i höjdled med coilover gängor och 2.5" fjädrar. Gasdämpare från golf.
Bak:
Bussningar i delrin, gasdämpare ( inte bestämt vilken typ än)
Bromsar:
Planen här ligger i att svarva en hub för framvagn så det går att bulta dit ett par rejält mycket större bromsskivor från typ... 850r eller liknande och bygga adapters så även oken från ovan nämnda bil passar.
Bakbromsar bli till att svarva av trummorna o svarva ner så skivor från tex mercedes 190e o bromsok från saab 9000 aero.
Originaltanken tas bort till fördel för båt-tank i plast från biltema som placeras fram i reservhjulsbaljan för att spara vikt samt flytta ner densamma närmare backen.
Bakre rutorna är utbytta till 4mm lexan skivor för en viktbesparing på hela 7 kilo

Platsskärmar runt om . vet inte hur mycket vikt det sparar men en del är det.
Lättare stolar tillexempel Sparco Sprint sparar många kilon det med....
Även om man kör med en standardmotor borde dessa uppgraderingar innebära att man hålla full gas genom vanliga rondeller osv om man skaffar ltie bredare sulor än original 155:or, själv är det typ4 som gäller för hela slanten....