vwtyp1.com
http://www.vwtyp1.com/forum/

Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning
http://www.vwtyp1.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=24233
Sida 1 av 1

Författare:  Charlie66 [ 29 sep 2018 08:36 ]
Inläggsrubrik:  Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning

Hej,

Blir lite förbryllad? Har en 1302 -1972

Fick problem med bensinpumpen, renoverat den med packningssats och bytt drivpinne 108 mm och den långa strut backelitpackningen.

Får i gång bilen efter jag hällt bensin i förgasaren, sen efter en stund så ser jag bensin i filtret. Toppen.

Sen kan bilen gå bra i 5-10 minuter och självdö, inte en droppe bensin i filtret?

Vad händer tro?

Författare:  stickan [ 29 sep 2018 09:51 ]
Inläggsrubrik:  Re: Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning

Du kanske har stopp i ledningen från tanken.

Författare:  Charlie66 [ 29 sep 2018 12:25 ]
Inläggsrubrik:  Re: Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning

Lustigt, nu har jag bytt alla tänddelar som ändå behövdes byta, nu startar den men bensinpumpen verkar nu funka för bra, började läcka innan bensinfiltret upp i förgasaren, ett jäkla tryck..Fasen vad det kan ändra sig.. nästan som renoveringen av förgasaren blev för bra..

Va fasen, först inget tryck alls nu hur bra som helst att det blir övertryck???

Författare:  stickan [ 29 sep 2018 12:59 ]
Inläggsrubrik:  Re: Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning

Om man renoverar en bensinpump så måste man justera in trycket så att det inte blir för högt. Många eftermarknadspumpar som säljs ger ofta ett högre tryck än vad förgasarens nålventil klara av.

Författare:  stickan [ 29 sep 2018 13:05 ]
Inläggsrubrik:  Re: Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning

Sen ska du helst ha filtret före pumpen så du slipper ha tryck i filtret.

Författare:  snorleif1 [ 29 sep 2018 22:20 ]
Inläggsrubrik:  Re: Bensinpump/ drivstången/ backelitpacning

Och helst filtret utanför varma motorutrymmet, vid sidan av växellådan exempelvis.

Sida 1 av 1 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/