08-03-04 - Mycket gjort Dag 1
Nu var det en lång tid sen man uppdaterade senast, men det ska jag gottgöra med en stor updejt!
Vi har jobbat hårt några dagar i streck.
Det är mycket som har krånglat med både leveranser och montering av delar med diverse muttrar som inte vill lossna o.s.v.
Men nu börjar vi få ordning på allt.
Bockar köptes på Biltema och bilen ställdes upp i garaget.
Bromsskivorna har äntligen anlänt efter två veckors väntetid.
Här kletas det in, mycket fett ska det vara. Häärligt!
Bromsskivan och nya bromsbelägg på efter mycket om och men. Men slutresultatet blev bra.
Gött med fräscha delar, som dessutom ska rädda ens liv.
Besiktningen klagade på glapp i styrleden, så jag beställde en ny. Hem fick jag en vänstergängad istället för en högergängad. Jaha, vad göra?
Fick åka till en mekanisk verkstad och tillverka ett nytt styrstag med vänstergängor i båda ändarna.
Tack till Håkan Andersson Mekaniska (hamekaniska.com)!
Gamla styrleden hade rostat fast riktigt rejält, så fram med den tunga artilleriet. Den lossnade så fint
Skönheten monterad
Rosthål upptäckt! Förbannat vad stort det var. Vi kom på att orsaken var batterisyra som läckt ut och friterat golvet. Som tur var så är det bara precis under batteriet, så det är inte så heltäckande. Ska svetsas i veckan.
Slut för idag tror jag.
08-03-04 - Mycket gjort Dag 2
Ja, då var vi i full rulle igen. Idag ska det roliga börja, nämligen ljudsystemet ska byggas!
Vi börjar lite lätt med att imskyddsbehandla alla rutor eftersom det varit ett stort problem tidigare.
Köpt på biltema för dom som undrar.
Wunderbaumen - Ett måste?
Ljudsystemet uppackat från Blekinge Bilradio. Danke!
DLS CA31 slutsteg. Ska tydligen ge bra med kräm till mina komponenter.
Den nya stereon provmonteras. Ajaj, passar inte alls bra i facket. Här får vi hitta på en egen lösning!
Nämligen en ram av plast. Blir säkert snyggt.
Ramen klar. Provmontering följer..
Passar som pitten i Greta!
Lägg märke till cigarettändaren som också sattes dit
Stereon is ALIVE! Ställdes in på grön bakgrundsfärg för att matcha Hulken-bilen
Puhh... Dags för paus. Lillebrorsan kommer ner med glass och chokladsås.
Nu gäller det att komma ihåg vad man lärt sig i träslöjden. Hatthyllan börjar tillverkas.
Den börjar ta sin form
Högtalarmatta läggs. Köpt på biltema för 99:-. Lär räcka till baslådan också
Klar! Blev för jävla fint tycker jag. Baslådan görs imorgon!
Kommentera gärna!