Det är som Stickan redan skrivit, 50/51 (vänster-/ höger-sida) är hela tröskeln och resten är tröskeln i "delar". Det ser ut som du åtminstånde behöver utsidan 02/03 (det ser ut som det är den du kapat bort) och bottendelen 48/49, men frågan är hur resten av tröskeln ser ut? Den brukar bla rosta vid främre delen som går i hjulhuset och inne under mattan också, ffa vid luftutsläppet men egenligen hela vägen vid golvet. Skall du byta hela tröskeln är någon form av karosslyft nödvändigt (det går väl att trixa in den ändå?) och har du gjort det så är det säkert lite att svetsa på golv m.m. Rent generellt kan jag tycka att om du tänkt lappa med tex "02/03" så är inte detta någon avancerad bit, utan du kan lätt bocka till den själv. Antingen över en kant på på en bänk eller om du har/ känner någon med en kantvik.
Sen är frågan vad du vill göra? Jag hade ungefär samma rostangrepp (vad det ser ut på bilderna) på min första bubbla. (För övrigt en 1500 -68a). Trösklarna lappades och lagades med tillbockad plåt och golvets små hål ersattes av tillskurna plana små plåtar. Det blev riktigt fint, bilen var klar för besiktning och det hade säkert hållit minst 20år och 10 besiktningar.. men så började jag gå igenom en det ena och en det andra på bilen. Rostiga kofångare, dörrar m.m. byttes och ny lack planerades. Helt plötsligt insåg jag att jag skulle ångra mitt lappade golv och trösklar, så jag började om med nya golvhalvor och trösklar. Detta var 13 år sedan och bilen står fortfarande nerplockad i delar.
Mina tips är:
Antingen sätter du ett fast mål: "maj 2009 skall bilen vara klar". Beroende på resurster (tid/ kunskap/ pengar) lappar och lagar du det som behövs eller totalrenoverar.
Eller så river du ner bilen i smådelar och renoverar i sakta gemak, men köper dig en motivationshöjare att köra med så länge. Vid min tredje vw insåg jag att jag hållit på med folkor i 10 år utan att ha haft en enda körbar, så jag köpte ett lätt objekt och "snabbrenoverade" över en sommar och det ångrar jag aldrig! Min 4e bil blev en besiktigad och körklar.