Hejsan och god fortsättning på Er!!
Det har tyvärr inte hänt mycket med den gamla ovalen utan det blev en del annat som tog upp tiden..
Jag avslutade arbetet med swedun då jag hade en -66a som skulle fixas med bland annat, ny motor och växellåda samt bromsar och besiktning.
Fick allt gjort och bilen blev nybesiktigad sen pålastad på trailer och kosan styrdes mot Norra Finland uppe bland renarna så väntade nästa projekt på mig det var en -64 splittbuss.
Ruby Red-66an lämnades i inbyte och en hög pengar bytte ägare sen begav jag mig hemåt igen men denna gång med en splittbuss i min ägo..
Jobbade på ganska ordentligt med den fick in en motor och fixade upp bromsarna och gjorde en 12v konvertering lappade rost satsade några dagar på att förbättra utseendet och fick på en lite bättre lack är iofs målad ute på backen med allt vad det kan innebära, tex första gröna sprutet så gick bra kanonväder men när jag var färdig och hällt thinner i sprutan så bkom Stooora mörka moln och det började spöregna

murhys law igen..Men skam den som ger sig och lite försenat så blev den klar.
Nylackad med regn i färgen:
Swedun står åter i garaget och nu har det tillkommit lite nya delar tex. en bur som ska monteras och en tätstegad växellåda som bättre står upp mot den tänkta motorn.

Bad Influence Oval Dragracer-54
Beetle-55 stratos silver
Oval-56 "Swedu a Finnish oval"
64 splitbus
Beetle-67
Beetle-67 Lotus white projektet
Jeans Beetle-74
Beachbuggy
baybus-71
Pritschtenwagen-78
If It Sounds Good,It Is Good!!