Ja då är man tillbaka i träsket igen....
Senast jag åkte Bubbla var i mitten på 70-talet, hade en grodgrön 66'a 1300 med 912 motor och 5-växlad låda (fick aldrig i backen) som jag var en av dom första på den här sidan Atlanten att ladda med lustgas, den fick duktigt med stryk sena nätter vid Norrtull tillsammans med jänkare och den ökända "Professorns Silver Bubbla", det var tider. Flyttade sedan till So Cal och jobbade med Hot Rods och krogar, på fritiden byggde jag Harleys, hade ett otal bilar under dom 13 åren "over there" men en som har med VW att göra var en 57 Porsche 356 som jag köpte utan motor & låda, Riviera i Riverside fick i uppdrag att bygga en Gene Berg 5-speed & en 2liters knota, detta var långt innan termen "Outlaw" var myntad men fan va kul den var, tyvärr strök den med i en skilsmässa. Sen hemkomsten till Svedala har jag mest skruvat hojar, men en slammad & primad Skoda Pickis med Moon kapslar har jag hunnit med. Idag åker jag en Fiat Scudo som jag kan få in hojar & annat skit i, visst den har Alfa 155 fälgar och ett Abarth dekalkit men det är en bruksbil, utöver det finns det även en 1948 Volvo T21 traktor, även den med Moon kapslar och lite Hot Rod stuk annars är det mest 2-hjuingar, en Dumcati 900 Monster, en HD 1939 lillsida, en Speedwayhoj, 2st YZ490'or och ett gäng plåt Vespor och nu senast flyttade en mekaniskt OK men kosmetiskt sunkig VW 1303S Big in. Planen är att fixa bromsarna, nya stötdämpare runt om och justerbara fjäderben, ett ormbo med stinger, ny fördelare, rensa på lister & kofångare och gå över med grå primer. Inredningen är SUNKIG så den åker UT, hålet under batteriet lagas sen får vi se hur det blir med min
Fat Chick....
Skodan...

Dumcatin...

Fiaten...

Volvo T21...

And my
Fat Chick....

Rust is lighter than carbon fibre....