Det var ett tag sedan jag hade något att skriva här, så vad har jag hittat på sedan sist?

För det första så skruvade jag ihop stora motorn och körde ett par vändor till jobbet där förbrukningen av olja och oljekylare var större än bensin. Så när jag tröttnade på att bråka med denna motor så skruvade jag tillbaka lilla motorn så att jag i alla fall kunde köra med bilen. Och denna har suttit kvar sedan dess och inte sagt ett ord, varken över att åka till och från jobbet varje dag det varit torrt på vägarna. Eller att släpa en husvagn, två pers och packning för en veckas orientering till Skåne i 25-30 grader och sol. Det enda som hände var att förgasarna gick i gaslås när jag tankade två gånger..
Husvagnen är som sagt också ombyggd och besiktad. Jag kommer att gå igenom husvagen i sin egen tråd när jag fortsätter snickra på den.
Snickeriarbetet är i princip klart och elen är halvt dragen. Kvar återstår dock allt tyg till inredningen och den mer inveckalde elen. Det gick i alla fall finfint att bo två fullvixna i den i en vecka trots sin lilla storlek.
Gällande sotra motorn så är den mest troliga anledningen till att jag sprängt tre oljekylare är att reduceringsventilen sitter fast. Någonting som jag kommer att kolla upp i vinter, sedan så får vi se om det blir lagning på detta eller blockbyte mot ett dubbelreducerat block. Om jag har förstått saken rätt så är inte ett H-block direkt det bästa att bygga prestande på..
Slutligen så har det för två veckor sedan blivit förökning på uppfarten
Det började med ett tips från en bekant att en gubbe vars gård ligger en knapp kilometer från mig skulle ha lite VW delar liggandes som han funderade på att göra sig av med.
Efter att jag hört av mig till honom så visade det sig att dessa "delar" satt fast i bilar. Men jag bestämde mig för att göra en visit hos honom, det visade sig att han hade 6 stycken bubblor ståendes på gården. En 1300, en 1302 och fyra 1303S från 74. Två av 74orna skylle han ha kvar, men resten kunde han släppa till rätt bud.
Det hela slutade med att jag lämnade ett bud på den finaste 74an och sedan fick den fjärde på köpet. Denna var dock helt slut, misshandlad, krockad och totalt sönderrostad. Så jag har skruvat ur motor och låda och kommer inom kort att skicka denna på skroten.
Den andra kommer att bli min experimentbil för saker jag är för rädd för att göra på finbilen. Jag har en plan för denna som kommer visa sig när jag börjar jobba på den
