Hittade originalkåporna och snyggade till den ena. Satte dit den och naturligtvis upphörde läckaget. Pluggade nipplarna med en slang mellan höger o vänster sida och tomgången blev med ens mer normal
Kom på att jag inte hade fixat vevhusventilationen, så jag försökte sätta dit den gamla slangen. Gick inte, det var för trångt mellan generatortorn och nippeln
Så vad göra? Rotade runt bland lådorna och hittade lite rördelar som blev över efter radiatorinstallationen i garaget för åtskilliga år sedan. En 90-graders böj skulle funka, men den hade 17 mm ytterdiameter. 8 snitt med en bågfil och komprimering med slangklämma så gick det att hårdlöda eländet, och vips var vi nere på 15 mm.
Kommer att limma fast rörböjen på nippeln med montagelim.
I bagageutrymmet har återställningen påbörjats. Den bortkapade delen av reservhjulsbaljan har fästs upp med självborrande plåtskruv, och öppningen ska täckas med en ny plåt.